Reclame stimuleert digitale innovatie.

Interactieve reclameborden, behulpzame mobile apps, smart watches, op interesse gebaseerde online aanbiedingen, amusement, informatie; het zijn allemaal voorbeelden van technologische vooruitgang waarin uitgebreid wordt geïnvesteerd door reclamemakers en -bedenkers.

Dankzij digitale innovatie kunnen bedrijven hun aanbod gemakkelijker en gerichter onder de aandacht brengen van de consument.

De consument van nu heeft een actieve rol bij het zoeken naar het voor hem beschikbare, meest geschikte en best geprijsde product of dienst. Hij wordt bij zijn oriëntatie gesteund door online reviews, productvergelijkingssites en adviezen van andere consumenten via social networks.

jeroen-verkroost
Jeroen Verkroost, Bestuurslid IAB Nederland

“Reclame wijst de weg en innoveert! Consumenten gebruiken het internet om feedback met en over bedrijven te delen. Lidl gaf in hun campagne “Lidl­-suprises” consumenten de ruimte om zelf te controleren waar het voedsel vandaan kwam. Daarmee laat Lidl zien hoe een modern bedrijf positief met kritische online-communicatie om kan gaan via hun reclame.”